اکنون سال 2022 است و این به این معناست که میتوانید با بازی کردن (و حتی پرورش خیوانات خانگی دیجیتالی!) کسب درآمد کنید. برای تصور بازی Axie Infinity یک بلاکچین را تصور کنید که ترکیبی از Pokemon, CryptoKitties و بازی های کارتی است. و ارز AXS دارایی شماست!

بهتر بگوییم، اکسی اینفینیتی یک بازی متاورسی NFT است که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. ارز های آن، توکن های erc-20 با نام های Axie Infinity Shard (ASX) و Smooth Love Potion (SLP) هستند. ارز AXS یک توکن حاکمیتی است. و برای پرورش اکسی جدید از توکن SLP استفاده میشود. توکن AXC به عنوان توکن BEP-20 نیز در بلاکچین بایننس در دسترس است.

توکن حاکمیتی چیست؟

هر موجود Axie ویژگی های متفاوتی دارد و از اعضای بدن، توانایی و ویژگی های مختلف تشکیل شده است. برای شروع بازی، به یک تیم از اکسی ها Axies نیاز دارید که می تواند از بازیکن دیگری خریداری کنید یا آن را قرض بگیرید. شما می توانید توکن ها و NFT های خود را در کیف پول های اتریوم ذخیره کنید.

در آینده، شما همچنین می توانید Land NFT را خریداری کنید. هر دو توکن AXS و SLP برای خرید در صرافی تاپ کنز موجود هستند و میتوانید توکن های خود را به کیف پول تان در این صرافی انتقال دهید.

به دنبال CryptoKitties، اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر اتریوم است که از سال 2018 محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این بازی حاصل ایده ی استارت آپی به نام Sky Mavis در ویتنام است. توکن AXS یک توکن حاکمیتی ERC-20 است  که در نوامبر 2020 راه اندازی شد. دارایی های شما در این بازی به صورت توکن های ERC-721 و SLP به صورت ERC-20 است. ارز SLP بخشی از جنبش P2E شده و به گیمرها اجازه میدهد از طریق بازی اکسی درآمد نسبتا ثابتی داشته باشند!

Axie Infinity چیست؟

در اکوسیستم Axie Infinity، شخصیت های بازی Axies نامیده می شوند. آنها توکن های غیر قابل تعویض (NFT) هستند که شما مالک آنها هستید. می توانید آنها را در کیف پول خود ذخیره کنید، آنها را به آدرس های دیگر اتریوم منتقل کنید یا بدر یک صرافی ارز دیجیتال با سایر بازیکنان معامله کنید. به غیر از Axies، بازی دارای زمین و آیتم هایی است که آنها هم توکن های ERC-721 هستند.

ازیکنان می‌توانند از تیم‌های Axie در حالت ماجراجویی (PvE – Player vs. Environment) برای مبارزه با هیولاها در Lunacia استفاده کنند. آنها همچنین می توانند حالت Arena (PvP – Player vs. Player) را برای مبارزه انتخاب کنند. هنگامی که برنده می شوید، دارایی به نام معجون عشق صاف (به فارسی!) یا همان ارز SLP به دست می آورید که برای پرورش Axies استفاده می شود. SLP یک توکن ERC-20 است که می تواند در صرافی ها معامله شود.

شاید قیمت های نسبتاً بالای اکسی و هزینه بالای گس اتریوم مانعی برای ورود بازیکنان جدید باشد.

ارز AXS چیست؟

ارز AXS یا Axie Infinity Shard نه تنها یک توکن حاکمیتی است، بلکه به هولدرها اجازه استیک و دریافت پاداش AXS را میدهد. این پاداش ها از طریق کامزدهای تراکنش و خریدهای درون بازی پرداخت میشود. کل عرضه توکن اکسی اینفینیتی 270.000.000 تا خواهد بود. برخی از این توکن ها برای فروش عمومی، برخی برای P2E و برخی برای Sky Mavis اختصاص داده شده است. عرضه اولیه در اولین فروش عمومی کمتر از 60 میلیون توکن بود. انتظار میرود توکن های اکسی اینفینیتی ارائه شده تا سال 2026 افزایش یابد.

کاربرد توکن AXS چیست؟

در آگوست 2021، اکسی به یک میلیون بازیکن فعال روزانه رسید. دوماه بعد این رقم به دو میلیون رسید. با بازی اکسی اینفینیتی، بازیکنان میتوانند هر دو توکن AXS و SLP کسب کنند. و سپس این توکن ها را با ارز های دیجیتال دیگر مبادله کنند.

بعد از خرید ارز AXS در کدام کیف پول از آن نگهداری کنم؟

از آنجایی که AXS یک توکن ERC-20 است، می توان آن را در هر کیف پول نرم افزاری سازگار با ERC-20 مانند Trust Wallet، Binance Chain Wallet، Exodus و همچنین کیف پول های سخت افزاری مانند Trezor One یا Ledger Nano X نگهداری کرد. همچنین کیف پول رونین Ronin کیف پول اختصاصی اکسی اینفینی است.

کیف پول رونین Ronin چیست؟

کیف پول رونین یک کیف پول ارز دیجیتال است که بر روی سایدچین رونین بر بستر اتریوم کار می کند. این یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می دهد با برنامه غیرمتمرکز Axie Infinity (DApp) تعامل داشته باشید. از آنجایی که اتریوم کارمزد بالایی دارد، زنجیره رونین بازی Axie Infinity و قراردادهای هوشمند آن را بسیار ارزان تر می کند. کیف پول رونین با سایر بازی هایی که از بلاک چین رونین استفاده می کنند نیز سازگار است.

توکن SLP چیست؟ 

Smooth Love Potion (SLP) یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم است. توکن های SLP منبع اصلی درآمد بازیکنان هستند. آنها را می توان فروخت یا برای پرورش Axies جدید استفاده کرد. این توکن عرضه نامحدودی دارد و می‌توان آن را با انجام ماموریت‌های روزانه و نبرد با بازیکنان دیگر به دست آورد. توکن‌های SLP پس از استفاده سوزانده می‌شوند و فقط مقدار محدودی SLP در طول روز میتوانید کسب کنید.

کاربرد توکن SLP

ارز SLP سه کاربرد اصلی دارد که باعث شده تقاضای آن افزایش یابد:

1. به کاربران این امکان را می دهد که Axies جدید را از دو Axie والدین تولید کنند. مقدار معینی از توکن SLP نیاز است که به تعداد نژادهای والدین بستگی دارد.
2. گیمرها می توانند با رسیدن به Level جدید، تکمیل کردن مراحل و برنده شدن در مبارزات، توکن SLP را به عنوان پاداش دریافت کنند.
3. هولدرهای SLP می توانند آن را در صرافی های ارز دیجیتال معامله کنند.

هزینه شروع بازی Axie Infinity چقدر است؟

از اکتبر 2021، ارزان ترین Axies حدود 130 دلار آمریکا (به WETH) قیمت دارد. تیم Axie شما سه موجود خواهد داشت، به این معنی که می توانید با حدود 390 دلار شروع به کار کنید. بهترین راه برای دیدن هزینه شروع بازی این است که به بازار Axie بروید.

چه چیزی بر قیمت های Axie تأثیر می گذارد؟

قیمت Axies از حدود 130 دلار تا حتی بیش از 100000 دلار متغیر است. ارزش آنها عمدتا به قدرت و کاربرد آنها در بازی بستگی دارد. به طور معمول، اکسی هایی که ویژگی‌های کمیاب‌تری دارند، بیشترین کاربرد را در بازی ارائه می‌کنند و قیمت‌های بالاتری دارند. با محبوبیت گسترده Axie Infinity، نه تنها بازیکنان بلکه کلکسیونرهای NFT نیز به آنها علاقه نشان داده اند.

قیمت axs

آینده ارز AXS

آینده ارز های AXS و SLP به محبوبیت مداوم Axie Infinity متکی است. اکسی اینفینیتی با شهرتش به عنوان یک بازی سودمند، هنوز هم جای رشد دارد. تاکنون با ادامه کار تیم بر روی به‌روزرسانی‌ها و افزودن ویژگی‌های جدید، بازیکنان زیادی را جذب کرده است. بازی‌های Axie Infinity و NFT احتمالاً در فضای بلاک چین به تکامل خود ادامه خواهند داد.

4/5 - (1 امتیاز)