دامیننس تتر چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است، استیبل کوین ها را میشناسید؟ از آنجا که هر توکن تتر با دلار آمریکا پشتیبانی میشود، USDT نوسان زیادی ندارد. بنابراین تریدرهایی که قصد ریسک ندارند یا میخواهند در نوسانات بازار ضرری متحمل نشوند، ارز های خود را به تتر تبدیل میکنند. این مفهوم کلی تتر است! اما دامیننس تتر چیست؟ شاخص دامیننس چیست؟ دامیننس (Dominance) در لغت به معنای تسلط است. بنابراین “دامیننس تتر” یعنی تسلط تتر در بازار ارز دیجیتال. دامیننس مشخص میکند که چه میزان از کل نقدینگی موجود در بازار کریپتو مربوط به ارز دیجیتال مد نظر ماست.

دامیننس Tether چه اطلاعاتی به ما میدهد؟

وقتی دامیننس USDT در حال افزایش است، به این معناست که تریدرها در حال فروش ارز های دیجیتال خود و تبدیل آن به تتر هستند. (زمانیکه بازار خرسی است) بنابراین بیت کوین و آلت کوین ها کاهش قیمت خواهند داشت. و بالعکس زمانی که دامیننس Tether کاهش می یابد، نشان میدهد که تریدرها درحال تبدیل استیبل کوین های خود به سایر ارزها هستند. (زمانیکه بازار گاوی است) بازار گاوی و خرسی در ارز دیجیتال به چه معناست؟

دامیننس Tetherرا در تریدینگ ویو با نماد USDT.D نشان می‌دهند.

دامیننس تتر مقایسه با بیت کوین

دامیننس چگونه محاسبه میشود؟

حجم کل سرمایه موجود در بازار تقسیم بر حجم سرمایه یک ارز در بازار (مارکت کپ) = دامیننس آن ارز

ارزش بازار یا Market Capitalization چیست؟ (همه چیز درباره مارکت کپ)

اگر وارد وبسایت Crypto Bubbles شوید، علاوه بر دامیننس ارزها، میتوانید حجم معاملات در تایم فریم های مختلف، عملکرد آنها از بهترین تا بدترین و رنکینگ ارزها را مشاهده کنید.

رابطه دامیننس تتر و بیت کوین

اگر دامیننس تتر رو به رشد باشد، معمولا دامیننس و قیمت بیت کوین کاهش می یابد. اما نمیتوان گفت اگر دامیننس بیت کوین صعودی باشد، لزوما دامیننس Tether نزولی میشود. اما به طور کلی میتوان گفت: دامیننس تتر، رابطه عکس با قیمت بیت کوین دارد. و سایر رمز ارزها بیشتر از بیت کوین تبعیت میکنند.

تحلیل دامیننس تتر در تریدینگ ویو

دامیننس USDT همانند سایر شاخص‌های سرمایه دارای نمودار و چارت است و می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد. برای تحلیل دامیننس این ارز باید وارد سایت تریدینگ ویو شوید، ثبت نام کنید و از منوی بالای صفحه در سایت، روی گزینه chart کلیک نمایید. سپس باید روی symbol search کلیک کنید و عبارت انگلیسی USDT.d را تایپ نمایید و روی آن کلیک کنید. حال می‌توانید نمودارها و چارت‌های مربوط به آن را ببینید. 

نمودار لحظه ای دامیننس USDT

همانطور که میبینید شاخص دامیننس به صورت لحظه ای تغییر میکند:

 از زمان عرضه تتر تا به امروز، دامیننس این ارز دیجیتال در بازار بین 1 تا 6.5 درصد در نوسان بوده است.

 

آموزش تحلیل دامیننس USDT

آموزش تحلیل دامیننس در تریدینگ ویو (از پروکسی استفاده کنید)

4/5 - (11 امتیاز)